פרויקטור מירון: "נוכל להביא את אותה כמות אנשים כמידי שנה רק ללא עומסים"

אסתי פלד No Comments on פרויקטור מירון: "נוכל להביא את אותה כמות אנשים כמידי שנה רק ללא עומסים"

פרויקטור מירון תאל' במיל' צביקי טסלר בריאיון ראשון ל"מהדורה המרכזית" מספר על ההיערכות הקריטית לחגיגות לג' בעומר בצל "אסון מירון" הקשה שפקד את הציבור החרדי, מספר על ההכנות בקיום הדלקה אחת על ההר. תכנון הבטיחות והגבלת הקהל. והניסיון ליצור שיח עם האדמורי"ם בימים אלו

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרוקיטור מירון תא"ל במיל' צביקי טסלר שמונה ע"י חבירו לשירות הצבאי שר הדתות מתן כהנא, התראיין הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן

"אנחנו נמצאים עמוק בשנת האבל על אסון מירון ואני רוצה לנחם את המשפחות השכולות. האירוע הזה מחייב אותנו בכפל כפליים, לאור מסקנות הביניים של וועדת החקירה ועם זה אנחנו מתקדמים לכיוון האירוע".

"המסקנות הביניים הוא כלליות, אבל לדוגמא יש המלצה לעשות הדלקה מרכזית אחת. בנוסף, המליצה הוועדה להגביל כמות האנשים שלא תפגע בבטיחות ויש לזה כללים. אני מעריך שנצליח להקים תוכנית מבצעית שאותה כמות אנשים של כל ההילולא תוכל לעבור בהר ונוכל להימנע משיאים שתהיה צפיפות מעבר למה שמותר".

על הדלקתה אחת תוך מניעה מפיק של הרבה מאוד אנשים מסביר טסלר, "האירוע הוא מאוד מורכב וועדת החקירה שקלה את שני הצדדים, בשקלול של כלל הפרמטרים, הדלקות רבות ייצור בעיית בטיחות גדולה יותר בשקלול כל הפרמטרים".

עוד הבהיר טסלר, "בוודאי שאותה הדלקה תצטרך לקבל קשב רב ותכנון מבצעים מאוד מסודר ומקפד של השטח. חשוב לנו לקיים את ההילולא כהלכתא יחד עם זה לא נוכל להתפשר על שלום הציבור ובטיחות".

טסלר סיפר על המפגשים עם האדמורי"ם והגבאים בעיצומם של ימים אלו, "אני נמצא בעיצומו של מהלך פגישות עם כל החסידויות כל מי שנוגע בהר, גם עם הציבור הספרדי. יש עם רב שיש לו עניין במירון. הקשר איתם הוא מאוד חשוב אפי' יותר חשוב מהתוכנית המבצעית עצמה. אני רוצה להבין כל אחד איזה מנהג חשוב לו, חשוב לי לשמוע אותם ואני עושה מאמץ גדול להבין אותו".



0 תגובות